Rabu, 5 Oktober 2011

nephrotic syndrome : kalau boleh aku nak pahamkan sume orang!

ishhhh
mestilah tak boleh kan nak bagi semua orang paham
lagi2 orang yang aku tak kenal
kang tetibe lak cakap aku mereng ke hape wakakkaka
but kadang2 tak dapat nak bagitau..
jiwa mak lak yang terseksa noks

yelah since haris diagnosed neprotic syndrome mac ari tu kan
yang sakit penapis protein kat buah pinggang die tu bocor
haris kan start makan prednisolone aka steroid sampai sekarang
so paham2 je lah kan makan ubat nih banyak keburukan die
tak berapa elokla but ubat ni je lah yang ade untuk penyakit nih
so haris pun makanlah steroid nih dari 7 biji sehari
sampailah sekarang makin turun dose jadik 3 biji selang sehari
bulan 11 ni haris dah boleh stop makan tupun kalau tak relapse lagi
doakanlah haris sihat dan never never dan never relapse lagi amin.

jadik dah makan ubat nih emosi die tak stabil la sangat kan
lagi2 umur die 2y 3m ari tuh mase diagnosed die dah petah becakap
sebab ade abg iyas die yang banyak sangatla yang ngajar die itu ini
so aku risaulah tanggapan orang ramai
yelah kan die makan ubat nih so emosi die ala2 tak menentu kan
kuat sedih
kuat marah
kuat emo
kuat macam2 lah lagi
paling tak tahan badan die jadik macam kuat sangat
dah macam ala2 ahli sukan jadik kuat sebab amik steroid tuh kan
pernah mase die makan ubat nih 7 biji tiap ari
semalaman die tak tido
dari malam die main sampai subuh pun die kuat lagi main
memang langsung tak tido ok
sedeyhhh mak!

yelah kan ubat nih bahaya
dibawah pengawasan doktor lagik
dan kalau ade lebih aku wajib gi hantar semule kat farmasi hospital balik
so sape nak beli steroid mak jual sebiji 5 hengget je ok
ye,aku gurau ok...gurau.
kang tak pasal2 polis kepung lak rumah aku
tapi seriyes penahla ade orang nak beli
tapi opkoslah aku tak jual kan sebab tak sanggup mak jadik pengedar ok
mak masih dipangkal jalan gittew!

yang aku nak cite nih pasal tadi
pas ilyas gi skolah
aku bawak haris gi kedai emas
ok jangan speku mak beli emas hockay!
mak jual emas sebab dah lame sangat tak pakai dan memang dah taknak
so dari simpan dose lak kene bayar zakat kan baik mak jual je
hamboihhh siap bayar zakat kate
padahal 3gram pun tak sampai noks
apetah lagik 77kilogram emas gittew!
mak insappppp

okeh sambung balik cite
haris bawakla mainan die
pastu tokey kedai punye anak tuh main2 la mintak2 mainan haris
adik tu mude lagila maybe umur dalam 23 sumting
sekali haris balas la tak boleh,jangan kacau dan bla bla bla..
sekali lah dengan emo die yang tak bape nak masuk line tuh
pade aku memanglah haris tu budak lagi
tapi care die cakap macam kuangjaq la skit kans..skit jer ok.
nanti kang die cakap aku lak yang ajar anak cakap tak elok macam tu ape sume plak
so aku mintak maafla kat adik tu bagi pihak haris ewahhhhh
pastuh aku cakaplah die emo sebab di bawah pengaruh steroid wakakakaka
boleh gittew!

bolehla kan
haris pun budak lagi
tahun depan baru 4 tahun
tapikan bulan 12 nih baru cukup 3 tahun
gimana tuh????
nakkkkk jugaks kan ikut bulan
lariksss

apepun haris mintak maaf la yek kat sume
dan diakhiri dengan serangkap pantun


buah cempedak diluar pagar
ambil galah tolong jolokkan
saye budak belum 3 tahun dan masih belajar
kalau salah tolong MAHAS kan....


sekarang saye dah tak isap puting dah ok
cume bantal bushuk je masih setia bersame saye!

bai
doakan haris cepat sembuh ye
thanks..;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan