Jumaat, 9 September 2011

nasi beriani oh nasi beriani,kenapa engkau mentah..

Macam mane aku tak mentah
kayu api basah
kayu api basah

oi
mane ade masak pakai kayu api zaman sekarang hokey
ini pakai periuk karen letrik yg besau pemeluk tu.
dah karen,letrik lak tu tak ke bias wakakakka
gile merepek....
ok ini periuk,
besau pemeluk balak...hambik ko

diambil dr google..inilah periuk yg digunakan..i hate u..wakakaka

Ok arakin citenye bermula disini ewahhhh
Raya baru ni semua balik kans 
so aku plan nak wat nasi beriani
selalu kalau raya
menu utama adalah nasi empet,kuah kacang,kari daging
kari ayam,ketupat org bagi,lemang beli dan rendang ayam jer..jer ko kate hekkk..
kali ni konon nak wat pembaharuan la kans
but nasi empet,lemang,ketupat,kari daging dll tetap tidak dilupekan
kelass siap ade tambah pulut kukus lagi di pagi aidilfitri heh

ok pasal nasi beriani lak
memule aku la yg nak wat nasi beriani tuh
haruslah kan dah aku yg plan
so 2 hari sebelum raya aku dah gi soping barang2 tuk wat nasi beriani
semua list barang siap dibeli.CHECKED!
sehari sebelum raya memikirkan aku ni tak pernah wat nasi beriani
plus kene masak banyak banyak lak tu kans
5kg ko tak ke pensan aku disitu wah gile punye malas aku nih
dan memikirkan kakak kakak semua dah ade kans
wah sungguh alasan yg dramatik
 so otometik service bertukar tangan
dipass kepada kakak no1 dan kakak no2
(yihaaaa,sonok gile aku sambil gelak ala2 syaitonnnnn)
ops insapppp masyaallah....

pastuh opkoslah
kakak no1&2 yg take over 'ops beriani' di pagi raye
bangun pagi raye tu je terus  aku gi cek dapur
wah ala2 mandor gitew
ayam masak merah.SIAP
rendang daging.SIAPP
acar timun.SIAPPP 
dalca.SIAPPPP
ayam masak kicap.saje je lauk tambahan..SIAPPPPP
nasi??? Mane nasi nih weyhhhh
nasi yillek,atas meja nasi beriani tidak berani keluarkah?
uwaaaa nasi tiadeeeee
(rase sedehhhh macam nak masuk batu belah batu betangkup gitewww)

kesimpulannya  
kite semua haruslah menerima hakikat 
bahawasanya nasi beriani hanya mampu tersadai didalam periok karen besau
disebabkan mentah sedikit.sedikit ok (padahal konfem takleh makan dahhh)
dan sememangnye tidak tergamak untuk dihidang kepada para tetamu
ini adalah disebabkan kami semua  tidak pandai menggunakan periuk karen besau
sebab tuan punye periuk sedang menunaikan solat ari raya di masjid
jadik kami yg memasak sudah tidak mengikut piawaian yg ditetapkan hahaha
jadik akhirnye nasi beriani arwah..
tak yah ikat bagai konfem terus kebumi.konfemmmm disitu


dlm bulatan : nasi beriani yg mentah..spekulasi disitu..
tengok kuah kacang terus ngidammmmm
terliur okkkkk,oh ayam masak merahhhh

sepantas kilat plan B digune pakai
projek 'ops nasi putih' di pass kepada kakak no3
nasi putih ok.nasi putih dipagi raye kelas ko jah
belasahhhhhhh
tunggu dalam setengah jam maka makanlah kami  sekeluarga nasi putih
bersame lauk2 beriani
ngan nga ngaaaaa nasi putih jugak mentahhhh ok
so spekulasi telah timbul disane sini


sungguh mulus suci murni..hidop nasi putihhhhh


 Aku : ade orang santau kite kot? (akukah yg mengeluarkan stetment tak hengat ini? hamboiii ala2 retis gitew.ntah sape la yg tergamak nak santau ko noksss)
My sis no4 : banyakla kau punye santau.dahla pakai periuk karen,masak pun 4 pot jek kan.ni kes masuk air tak cukp nih,meh aku masak plak..kalau aku masak mentah gak konfemm santau (wakakaka ko pun nak ngaku santauu gak kans nok)
Aku : baheklahhh

So nasi putih yg ke2 adalah masak
jadik marilah makan nasi putih bersama lauk beriani beramai ramai
ergkhhhhh..
burphhhhhhhh..
alhamdulillah rezeki Allah di pagi raya...
nasi putih dimakan bersama-sama
lauk beriani yg vogue the vassssss tak hengattt

lauk : kenapa ek depe makan kite same nasi putih.
mane nasi beriani depe eh,maneeee??

aku : u shedapppp lauk.ni dah kire nasib baik
 kami makan ko dr kami kebumi ko jugak nakkk

wakakkakakakakakkakaka


ape2 pun thanks pade kakak2 ku semua

dan jugak pade semua yg terlibat

tidak kire secara langsung

mahupun tidak langsung..

sekian,samat ari raya...
bubbyeee

Tiada ulasan:

Catat Ulasan