Jumaat, 28 September 2012

Alhamdulillah..selamat semuanya..

Terima kasih ya Allah
Terima kasih atas doa suami,mak ayah,mertua
Terima kasih atas doa keluarga
Adik2 dan kakak2 aku
Terima kasih atas doa kawan2
Dan terima kasih atas doa2 dari kawan2 yang tak dikenali
Terima kasih...
Hanya Allah yg dapat membalasnya..

2 jam di bilik bedah kardiak ijn semalam
Masuk kul 3 petang
Dan keluar pukul 5 petang dengan selamat
Alhamdulillah..
Sakit??
Hanya Allah yang tau..
Tapi sepanjang bedah airmata aku tak keluar
Walaupun aku sedar aku diam je
Cuba untuk bertenang sehabis mungkin
Habis bedah baru air mata mengalir laju
Ntah kenapa sedih sangat..

Pikir haris sakit buah pinggang
Tapi Allah bagi sakit yg tak bahaya sangat
Bukan buah pinggang rosak
Pikir aku yang tetibe sakit jantung julai ari tu
Jugak bukan yang bahaya..
Pikir macam mana 2 bulan aku lalui sakit nih
Sakit,risau,perit,derita semua ada bercampur baur
Saat2 kritikal yang sangat dasyat mase kat emergency minggu lepas
Sampaikan doktor bisikkan suruh aku mengucap mase tuh
Allahuakabar..
[Nanti kalau ade mase n rajin akan aku ceritakan]
Pikir macam2 dan akhirnye aku selamat jalani semua ni
Semuanya macam cepat je berlalu
Julai sakit
September siap dibedah
Harap2 sakit ni dah tak berulang lagi pasni
Doakan ye..
Ni ujian untuk aku
Syukur ya Allah...syukur..

Alhamdulillah aku kuat utk hadapi ujian ini
Walaupun hati berdebar sangat2 mase diusung ke bilik bedah semalam
Aku kena kuat..
Mase tuh anak2,suami,keluarga semua terbayang depan mata
Macam2 yang melintas dalam fikiran aku
Akhirnya aku dapat hadapi dan selesai semuanya..
Subhanallah...maha suci Allah...

Aku sedar sepanjang proses ni
Ubat bius hanya cucuk di bahagian masuk wayar
Kat 2 celah peha aku
Setiap peha ade 2 wayar masuk
Besar starw lebih kurang
Aku nampak pisau2 semua
Ade rase sakit sikit2 je mase tebuk
Dan rase kurang selesa mase proses sumbat wayar nak ke jantung
Amik mase lame jugak untuk sumbat wayar
Dalam setengah jam baru siap wayar bertemu jantung
Pastulah baru semua proses bermula
MasyaAllah,subhanallah..tak dapat aku nak luahkan perasaan sakit tu mcm mane
Tembak laser tu pun sakit sangat
Macam nak meletup rasenye jantung
2 jam proses berakhir
Cume pas ubat bius abis
Memang terasa sakit teramat amat

Mase proses tandatangan untuk persetujuan tuh
Doktor bagitau untuk selamat 99% risikonya
1% risiko plak tersilap tembak jantung
So kena pakai batery seumur hidup
Aku bincang2 ngan suami dan pikir2 seminggu before tuh
Aku cakap aku nak amik je risiko nih
Aku dah tak larat hadapi 4 kali saat kritikal sepanjang 2 bulan nih
Aku nak berserah je sambil berdoa
Memangla terpikir macam2 tapi aku gamble je
Hari2 berdoa aku selamat
Alhamdulillah aku termasuk dalam 99% tuh
Terima kasih ya Allah..

Mase proses tembak laser semua duk jauh dari aku
Aku pun tak kena ikat ape semua
Walaupun sakit aku statik je tahan sakit
Sambil mulut baca macam2
Mase tu yang teringat doa hadapi kesusahan je
Lailahailla anta subhanaka inni kuntumminazzalimin..
Hanya Allah yang tahu..Allahuakbar..
Subhanallah..maha besar Allah..

Pas siap bedah jam 5ptg semalam
Aku tak boleh bangun 6jam,kena rehat
Sebab bahagian cucuk wayar tu urat paling besar ke kaki
Kaki kena jaga,takleh bengkok langsung selama 6jam
Jantung pun sama
Sakit sangat lepas proses tembak laser tuh
Sampai kul 12mlm kene rest statik je atas katil
Tapi aku sambung je tido sampai subuh
Sebab jam 11 tu sakit ya ampunnn
Misi datang bagi ubat tahan sakit
Terus belayar....
Bangun subuh misi suruh belajar bejalan
Cek ecg jantung,tekanan darah,tengok demam ke tak
Alhamdulillah ok semuanya
Syukur..

Semalam 27 september 2012
Harijadi putera sulungku Mohamad Ilyas bin Mohamad Anuar
Tapi aku yg dapat hadiah
Allahuakbar...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan