Rabu, 17 Oktober 2012

Petang tadi ke ccu hoshas temerloh

Untuk anta surat from ijn
Pasal sakit jantung aku nih
Supra ventrikular takikardia
Atau name glemernye svt #wahhh bajet retis ade name glamer bagai kans!
Surat tu bgtau aku dah selamat theraphy ablation 27sept 2012
Kene submit kat hoshas
Ekceli 1 surat aku dapat mase discaj ijn 28sept
Pastuh minggu lepas 7okt sampai lagi 1 surat
Ijn pos suruh bg kat doktor hoshas yg refer aku ke ijn
So rinih baru hegeh2 nak gi anta
Yelah kan jauh
Anak2 skolah pagi ptg
Minggu exam plak nih
Tapi nak seribu daya kan
So lets curik2 mase
Walaupun ade gak sakit kat peha skit2 lagi
Bengkak pun ade lagi skit2 biru
Tapi berjalan ok dah
Cume jgnlah ko jalan gelojoh bagai kan
Slow n stedy jelah mak jemah oi
Hehe

Aku gi la wad kenanga memule
Tempat yg aku jadi penghuni tetap dlm 2 mggu gitew
Misi kat situ suruh aku anta kat ccu [cardiology care unit]
Aku plak tak tau ccu ni kat mane sbb mase kritikal ari tuh
Kene sorong je kan masuk sini
Yg aku tau ade 4 katil je dlm ccu nih
Masuk pun susah
Kene tekan loceng dan soal jwp jap kat mesin tuh #wahhh mesin haha
Baru leh masuk
Pastuh tetibe terpikir
Eh kritikal rupenye aku dulu
Patutlah semuanye risau
Alhamdulillah
Now selamat dah semunye :-)

Lame gak dok tekan2 loceng tuh
Yelah kan
Walaupun misi2 n doktor2 kene jaga 4 orang je
Tapi dah semua kritikal jantung
Haruslah semua sibuk bagai kan
So aku pahamla kenapa lame dok tunggu depan tuh
Pastuh kuar doktor syafeq nih
Die ingat lagi kat aku
Sebab die jaga aku kans
Aku lak mane kenal die
Sebab die pakai tutup idung haha
Tengok nametag die
Baru ingatttt
Hehe
Sembang2 ngan die
Die gembira sangat aku dah selamat
Siap amik gambar pakai hp die lagi
Bukan gambar aku le
Gambar aku watpe kan
Die amik gambar surat dr ijn aku tuh
Agaknye nak upload dlm fb kot
Hehe
Takdelah..
Die excited agaknye tengok aku sihat
Agaknye terok sangat kot muke aku mase sakit rituh
Opkoslah kan
Problem jantung haruslah aku isau
Die gembira sangat siap ade misi lalu
Die cakap
"Ni pesakit nih sy jage ari tuh..sonok sangat die dah sihat"
Akak pun tersenyum2 simpullah disitu,sangat soMpan ok
Dengan muke aku yg berseri2 nih..wahhhh perahsannnn
Wakaaaka
#lakonan ko sangat kan..hehe

Pas siap sembang ape semua
Die nak mintak diri melawat pesakit
Siap suruh aku jage diri
Kalau jantung berdegup laju lagi
Or debar2 datang
Jangan lupe gi kecemasan
Suruh aku jage kesihatan ape semua..
Hehehh

"Akak jangan ngandung lagi tau sekarang.bulan 12 nih datang jumpe pakar jantung kat sini utk appoinment.tanye doktor pakar dah leh ngandung ke belum.."
"Baiklah doktor"kateku sambil tersenyum-senyum malu...#hahaha

Apepun #ok nih part sedih2 n emo2 dah sampai..
Terima kasih kat doktor Nur Nazirah yg refer aku ke ijn
Doktor syafiq yg baik sangat layan mcm2 soklan aku mase kat wad
Misi kat ccu yang jage aku baik sangat kat situ.[takleh turun katil lgsung.mujur kenc je,bery2 tak hahhaha]
Misi2 kat wad kenanga yg baik2 sangat
Misi cik hawa yg teman dalam ambulan mase gi ijn amik tarikh operation
Doktor dan misi2 kat kecemasan bandar jengka dan hospital temerloh
Semualah yg jage aku baik sangat
Jasa kalian semua takkan aku lupakan
Hanya Allah yg dapat membalasnya..amin

Pengalaman kuar masuk emergency room
Pengalaman kritikal waktu diajar mengucap
Pengalaman waktu semua ubat dah tak berkesan tuk aku
Pengalaman stanby mase ubat power masuk dlm badan if aku blocked otak
Pengalaman sign surat operation tanggung risiko if tak berjaya #risau gile nak wat kptusan waktu nih
Pengalaman tunggu 7 jam b4 masuk bilik bedah sebab tunggu turn name tak panggil2 lagi
Pengalaman 2 jam dalam bilik bedah
Pengalaman kerat urat peha untuk masuk 4 wayar ke jantung #sakit ya ampunnnn
Pengalaman sakitnye waktu ditembak laser ke jantung
Semuanya tak mungkin dapat aku lupakan
Sampai mati...

Sesungguhnya aku bersyukur saat diuji
Peluang ini akan aku gunekan sebaik mungkin
Untuk jadikan aku lebih baik dari sebelum ini,insyaAllah..amin

Terima kasih ya Allah
Terima kasih yaAllah
Terima kasih ya Allah

#salam maghrib semua...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan